Information

1. Vilken åldersgräns gäller på Summerburst?
18-årsgräns gäller på evenemanget vilket innebär att du måste ha fyllt 18 år innan evenemanget. Detta beror på att det finns alkoholförsäljning inne på festivalområdet och vi följer svensk alkohollag. Man kan inte gå in med målsman. 20-årsgräns gäller för premiumområdet.
2. Är biljetterna personliga?

Nej biljetterna är inte personliga. Dock kan man inte dela upp en tvådagarsbiljett till två endagsbiljetter.

3. Om man endast kan gå en dag, kan man ge sin biljett för den andra dagen till någon annan?

Nej. Se svar ovan.

4. Måste man ha fyllt 20 år för att kunna gå in på en premiumbiljett?

Ja, 20-års gräns innebär att du måste ha fyllt 20 år innan evenemanget.

5. Vad innebär de olika biljetterna?

Klicka HÄR för detaljerad beskrivning av våra biljettkategorier

6. Kan man bara köpa biljetterna via ticketmaster.se?

Ja, vi säljer enbart biljetter via Ticketmaster som är den ENDA auktoriserade återförsäljaren för
denna festival. Vi avråder starkt från att köpa från någon annan återförsäljare. Du riskerar att köpa en biljett som aldrig dyker upp, en falsk/ogiltig biljett eller en dubblett. Icke-auktoriserade återförsäljare tar ofta ut ett avsevärt högre pris än vad biljetterna faktiskt kostar.

7. Kommer det att finnas garderob?

Information om vad som finns på området kommer närmare evenemanget.

8. Får jag ta med mig kamera in på festivalområdet?

Det är ej tillåtet att ta med sig systemkameror (kameror med utbytbart objektiv) eller ljud- och bildinspelningsutrustning. Mobiltelefoner med kamera är tillåtet. GoPro är okej, men lämna stativ hemma. 

9. Finns det saker som jag inte får ta med mig in på området?

Av säkerhetsskäl är det inte tillåtet att ta in paraplyer, flaskor, burkar, flaggor och stolar på området. Det är heller inte tillåtet att ta med mat och dryck. Systemkameran och selfie-pinnen måste tyvärr stanna hemma men mobilen och den lilla kompaktkameran är välkomna. Visitering kommer att ske vid inpassering. Vi har effektförvaring för föremål (t ex större väskor, paraplyer och andra vassa föremål) som inte är tillåtna att ta med in i på festivalområdet, dock finns inga förvaringsboxar. Vi ansvarar inte för paraplyer som är lämnade utanför entrén och de sparas inte efter evenemangsdagen.

10. Kommer det finnas tillgång till dricksvatten på området?

Ja, det kommer finnas gratis dricksvatten till alla.

11. Jag har problem med att köpa biljett på Ticketmaster eller andra problem med min biljett.

Kontakta i första hand Ticketmaster som är aukoriserad återförsäljare så hjälper de dig med din fråga.

Supportnummer: 077 170 70 70eller fråga online i deras FAQ.

12. Jag vill byta biljett/göra återköp

Kontakta Ticketmaster som är auktoriserad återförsäljare så hjälper de dig med din fråga.

Supportnummer: 077 170 70 70 eller fråga online i deras FAQ.

13. När kommer spelschemat och appen?

Spelschemat och appen släpps närmare festivalen

14. Kan man vara på standardområdet med premiumbiljett?

Ja.

15. Kommer man att kunna gå in och ut från området under dagen oavsett om man har premium- eller standardbiljett?

Ja, man kommer att kunna gå in och ut. Går man ut från festivalområdet måste man dock ställa sig i kö och
bli visiterad igen när man ska in på nytt.

16. Hur beställer jag biljetter om jag är funktionshindrad och får jag ta med ledsagare?

Har du ett funktionshinder,sitter i rullstol eller har andra frågor om tillgängligheten på området ring Ticketmaster på 077 170 70 70

 

Att gå på festival ska vara en trygg och kul upplevelse. Därför arbetar vi tillsammans med Polisen för trygga och säkra evenemang.


PRESS & KONTAKT

Kontakt – festivalinfo@livenation.se
Pressfrågor och ackreditering – press@livenation.se
Fotopass ansöks via – Photorequest.livenation.se


VÄNLIGEN OBSERVERA
Vi förbehåller oss rätten till ändringar av artistprogrammet, såväl före som under festivalen. Eventuella ändringar innebär inte återköp av festivalbiljetten.


ARRANGÖR
Summerburst arrangeras av Live Nation.